Český telekomunikační úřad uložil společnosti O2 Czech Republic pokutu 750 000 korun kvůli porušení zákazu užití nekalých obchodních praktik při migraci služeb na novou platformu Oneplay. Rozhodnutí je pravomocné a společnost pokutu již zaplatila.
ČTÚ ve své poslední monitorovací zprávě konstatoval, že sankce byla uložena v listopadu tohoto roku v souvislosti s převodem služeb ze stávající O2 TV na platformu Oneplay.
Oneplay vznikla letos spojením dvou předchozích služeb, O2 TV a Voyo, které patřily pod skupinu PPF a značku Nova. Samotný přechod klientů proběhl v březnu; zákazníci O2 byli převedeni na Oneplay a při tom jim zanikla možnost využívat původní službu O2 TV. Migrace zahrnovala i přenastavení balíčků, které vedlo ke zdražení služby pro některé uživatele, a proces zrušení byl podle popisů klientů komplikovaný.
Tyto změny vyvolaly v době přechodu řadu negativních reakcí od uživatelů. Kromě stížností na úpravu cen a na obtížné zrušení se v souvislosti s migrací objevily i další podněty, které vedly k zásahu regulátora.
V květnu bylo uvedeno, že po spojení dvou původních služeb má Oneplay přibližně 1,4 milionu uživatelů, což z něj činí významného hráče na tuzemském trhu placeného streamingu a televize.
Pokuta od ČTÚ a povaha zjištěných praktik ukazují, že regulatorní orgány vnímaly postup při přechodu jako porušení ochrany spotřebitelů. Společnost O2 pokutu uhradila a rozhodnutí úřadu nabylo právní moci.
