McLaren čelí vážnému sportovnímu problému po Grand Prix v Las Vegas: u obou vozů Landa Norrise a Oscara Piastriho byly po závodě naměřeny skid blocky menší než stanovená minimální hloubka. Otázka byla postoupena stewardům a norma obvykle v takovém případě končí diskvalifikací.
Informace přinesl Andrew Benson z BBC. Pokud by oba jezdci skutečně přišli o výsledky z Las Vegas, změnila by se průběžná pořadí: Norris, který dojel druhý za Maxem Verstappenem, by před zahájením závodu v Kataru vedl o 24 bodů jak před Verstappenem, tak před Piastrim. Před případem ovšem Norris vedl svého týmového kolegu o 30 bodů s maximem 58 bodů k dispozici v posledních dvou závodech sezony; Katar je přitom sprinterský víkend a sezona končí v Abú Zabí 7. prosince.
Po závodě byla odložena tisková konference šéfa týmu Andrey Stelly a nikdo z McLarenu nebyl k dispozici médiím.
V samotném závodě Norris z pole position úporně bránil vedení proti Verstappenovi, ale po agresivním manévru do vnitřku zatáčky špatně odhadl brzdný bod, zajel mimo stopu a pustil Hollanda do vedení; při tom také přišel o druhé místo v souboji s Georgem Russellem. Závod poznamenaly dvě virtuální safety-cary po raných incidentech včetně kolize Liama Lawsona s Piastrim.
Russell zajel dříve pro hard pneumatiky, Norris a Verstappen zůstali déle. Verstappen po svém boxu znovu vjel do čela, Russell nedokázal na čerstvých gumách stáhnout náskok. Norris se po svém zastávce nejdříve propadl za Russella, ale na 34. kole jej předjel a dostal se na druhé místo. Po dotazu na strategii mu inženýr řekl „jdi a dober si Maxe“, nicméně Verstappen útoky odrazil a v závěru Norris trápil nedefinovaný technický problém, kvůli němuž ztrácel až skoro tři sekundy na kolo, přesto dokázal ubránit druhé místo.
Piastri startoval pátý, při prvním kole jej narazil Lawson a ztratil dvě pozice. Dlouho zaostával za Isackem Hadjarem, poté ho vrátil před sebe, ale mezičasem oslabil i soupeření s Charlesem Leclercem. Kimi Antonelli získal pětisekundový trest za prohřešek ze startu, což se na konečném pořadí promítlo později. Na závěr obsadili další místa Leclerc, Sainz, Hadjar, Nico Hülkenberg a Lewis Hamilton, který si zpracoval bod přes elektrický start po problémech v kvalifikaci.
