GP Katar: Piastri převzal vedení, McLareny zatím bez zastávek. Verstappen tlačí

GP Katar: Piastri převzal vedení, McLareny zatím bez zastávek. Verstappen tlačí

Zdroj obrázku: msn.com

Grand Prix Kataru vstoupila do fáze, kdy většina pole už absolvovala povinné pitstopy — výjimkou jsou pouze oba jezdci McLaranu. Ti zatím zůstávají na trati, zatímco ostatní týmy nasazovaly převážně tvrdé pneumatiky, kterým by mělo déle vydržet, ale nabízejí menší přilnavost.

Rohmer Maxime (mrm), genevský streamer narozený v roce 2001 a specialista na Formuli 1, motorsport a e-sport, k průběhu doplnil, že cílem Maxe Verstappena je udržovat co nejmenší odstup, aby po zastávkách lídrů mohl vyjet před nimi. Po 24. kole zastavil Oscar Piastri — pit stop trval 3,1 s a Piastri vyjel před Fernandem Alonsem, přestože Aston Martin byl těsně za ním. O kolo později zajel do boxů Lando Norris; McLaren předvedl kvalitní zásah za 2,2 s a Norris vyjel těsně před Alonsem.

Verstappen reagoval sérií rychlých kol a zatím není jisté, zda po svém druhém zastavení vyjede za McLareny nebo před nimi. McLareny se sice snaží vytvořit dostatečný náskok, aby kryly případný undercut, ale tým stále řeší problém s pistolemi u zastávek, který může znamenat pomalejší pit stop. Strategie většiny týmů je jasná: další zastávky se očekávají kolem 32. kola, protože pneumatiky tu nesmí odjet více než 25 kol.

Během úvodních kol došlo i ke kontaktu mezi Gaslym a Hulkenbergem — Sauber ztratil kvůli tomu vůz a Alpine utrpěl propíchnutí pneumatiky. To otevřelo možnost nastavit závodní strategii tak, aby bylo možné odjet ještě dva relé po 25 kolech. Mezitím Piastri pokračuje v rychlých tempech bez provozu před sebou a oba McLareny zůstávají na trati, patrně proto, aby si navzájem neprohráli strategickou výhodu.

Start závodu byl relativně klidný: Russell klesl o tři pozice, Piastri startoval dobře, Norris hůře a Verstappen si připsal výborný start, předjel první McLaren a usadil se za Piastrim. Antonelli se dostal na čtvrté místo. Trať měří 5,4 km, čeká nás 57 kol a povinné dvě zastávky pro všechny jezdce vzhledem k limitu 25 kol na sadě pneumatik.