Klienti Monety bez přístupu do internetového bankovnictví přibližně 12 hodin

Klienti Monety bez přístupu do internetového bankovnictví přibližně 12 hodin

Zdroj obrázku: Dall-E

Klienti Monety se potýkali s nemožností přihlásit se do internetového bankovnictví a Smart banky zhruba 12 hodin. Infolinka oznámila v pondělí ráno (Pražský čas) omluvu a informaci o technické chybě, na jejímž odstranění banka intenzivně pracuje. Někteří zákazníci hlásili potíže už od pátku večer (Pražský čas).

Uživatelé na sociálních sítích sdíleli konkrétní zkušenosti: Kristýna K. napsala, že „nefunguje ani web, ani appka“, a Eva T. uvedla, že výpadek trvá „od pondělních 22:30 (Pražský čas)“ a zvažuje změnu banky. Na dotaz Novinek mluvčí Monety Leixnerová vysvětlila, že výpadek nebyl plošný a týkal se pouze části klientů; příčinou byla aktualizace síťové konfigurace, která se nekorektně neprojevila u operátorů.

Řešení situace si podle mluvčí vyžádalo součinnost s operátory. Veronika Zachariášová z O2 uvedla, že i když příčina nebyla na straně operátora, O2 do řešení bezprostředně zasáhla a spolupráci plně zajistila.

Ve špičce se problém podle komunikace banky dotkl přibližně 30 % uživatelů, což odpovídá statisícovým počtům klientů. Aktuálně by měly potíže mít jen jednotky lidí; zákazníci, kteří se stále nemohou přihlásit, byli požádáni, aby kontaktovali infolinku na čísle 224 443 636. Technici podle Leixnerové problém vyřešili v úterý okolo 10:30 (Pražský čas), což dává délku potíží přibližně 12 hodin od prvních hlášení.

Několik zákazníků upozornilo, že problémy s přístupem k účtům se objevily již v minulosti. Jeden z komentujících na stránce banky zmiňoval, že předchozí výpadek mu způsobil finanční ztrátu řádově v tisících korun, a nyní mu znemožnil nákup jízdenky na vlak.

Zpráva rovněž zmiňuje, že kvůli jiné události fanoušci způsobili přetížení webu CineStaru při finále seriálu Zrádci a došlo k situaci, kdy lidé získali přístup k cizím vstupenkám.