Finální řada seriálu Stranger Things odstartuje speciálním způsobem: v Los Angeles se o víkendu konala masová cyklistická akce One Last Ride, která navazovala na motivy z příběhu o partě teenagerů jezdících po fiktivním městečku Hawkins. Současně se rozjela rozsáhlá komerční kampaň s oblečením, potravinami a dalšími výrobky inspirovanými 80. lety.
Podle marketingové ředitelky Netflixu Marian Lee jde o dosud největší promoakci v historii videotéky. Maloobchodní řetězec Target nyní nabízí přes 150 produktů s potiskem Stranger Things. Některé značky vrátily na trh retro příchutě a hračky z éry 80. let, jiné sáhly po licencech souvisejících s fiktivními školními kluby nebo monster motivy.
Netflix zvolil u závěrečné sezony jiný model uvedení než dosud obvyklý současný drop všech epizod. Poslední řada bude uvolňována ve třech částech kolem svátků: první díly vyjdou 27. listopadu ve 2:00 ráno středoevropského času, druhá část 26. prosince ve 2:00 ráno a závěrečná epizoda bude k dispozici v noci ze Silvestra na Nový rok, opět ve 2:00 ráno SEČ.
Zpětně se promítá i tradice merchandisingu a akcí v reálném prostoru: v Paříži vznikl tematický vánoční trh, v několika světových metropolích zase umožnili návštěvníkům nahlédnout do imitované laboratoře z Hawkins. Během svátků se hlavní postavy a propagační material pravděpodobně objeví i na veřejných akcích, například v tradičním americkém průvodu k Dni díkůvzdání.
Seriál získal dosud 12 televizních cen Emmy a od premiéry první řady v létě 2016 si vybudoval rozsáhlou fanouškovskou základnu. V páté řadě se vrací Winona Ryder, David Harbour i Millie Bobby Brown, nově v roli antagonistky vystupuje Linda Hamilton jako Dr. Kay. Tvůrci Ross a Matt Dufferové slibují, že poslední série přinese závěrečné vyprávění postav a rozsáhlejší efekty; Ross Duffer pracuje zároveň na dalším hraném seriálu v tomtéž universu a chystá se i animovaný pořad plánovaný na příští rok.
