Po závodě F1 v Kataru se mezi týmy rozhořela debata o situaci v boji o čtvrté místo, když Andrea Kimi Antonelli přišel na předposledním kole v zatáčce číslo 10 o kontrolu zadních pneumatik a sjetím mimo trať Landa Norrise připravil o možnost obrany. Norris tím získal čtvrté místo a dva důležité body, takže do Abu Dhabí odjíždí s dvanáctibodovým náskokem na Maxe Verstappena místo deseti.
Podle poradce Red Bullu Helmuta Marka mělo jít o úmyslné gesto: „Bylo to dvakrát, kdy ho víceméně nechal Landa projet. Bylo to tak zřejmé.“
Šéf Mercedesu Toto Wolff Markovy poznámky důrazně odmítl. Nazval je „totální, naprostou nesmyslností“ a označil jejich vyslovení za „bezmozné“. Wolff upozornil, že Mercedes bojuje o druhé místo v šampionátu, zatímco Antonelli v závodě usiloval o možnou třetí pozici, a uvedl, že podobná obvinění ho rozčilují. Wolff také popsal, jak situaci vyjasnil přímo s inženýrem Maxe Verstappena, Gianpierem Lambiasem: ten podle Wolffa v daném okamžiku jednal emocionálně, protože týmu šlo o jednu pozici potřebnou pro pomoc v šampionátu.
Wolff uvedl, že Lambiasemu vysvětlil, že Antonelli před onou chybou zaznamenal „malý moment“ v předešlé zatáčce, přišel o nájezdovou rychlost a po přidání plynu ztratil pozici. Podle Wolffa Lambiase přiznal, že situaci neviděl a omluvil se za vyvolaný rozruch na sociálních sítích.
Kromě sporu o předjetí Wolff vyjádřil nespokojenost i s vlastním výsledkem Mercedesu. Antonelli a George Russell skončili pátý a šestý; Russell v závodě ztratil tři pozice na startu z „špinavé“ strany dráhy a pak se ocitl v provozu, což podle Wolffa kvůli turbulencím a poklesu výkonu pneumatik znemožnilo dohánění. Wolff zopakoval, že vůz v kvalifikaci i sprintu ukázal rychlost, ale ztráty pozic při zastávkách a chyby v závodě výkon zmírnily.
