Dědicové Johnnyho Casha žalují Coca‑Colu kvůli použití imitátora v reklamě

Dědicové Johnnyho Casha žalují Coca‑Colu kvůli použití imitátora v reklamě

Zdroj obrázku: Dall-E

Majetková správa Johnnyho Casha podala žalobu proti společnosti Coca‑Cola kvůli reklamě vysílané mezi zápasy amerického vysokoškolského fotbalu, v níž firma najala imitátora hlasu zesnulého country zpěváka. Žaloba byla podaná na základě nového zákona z Tennessee, známého jako Elvis Act, který od loňska chrání hlas osoby před jeho využitím bez souhlasu.

Žaloba uvádí, že zatímco dědicové v minulosti licencovali Cashovy písně, Coca‑Cola je tentokrát o povolení nepožádala. Zpěvákem ve spotu je Shawn Barker, profesionální impersonátor Johnnyho Casha. Zástupce Barkera to řekl magazínu Billboard.

Právní zástupce majetkové správy Tim Warnock uvedl, že „ukrást hlas umělce je krádež. Je to krádež jeho integrity, identity a lidskosti.“ Správa se domáhá soudního příkazu k odstranění reklamy z vysílání, náhrady škody podle Elvis Act a dalších škod za údajné porušení ochrany spotřebitele v Tennessee.

V žalobě se rovněž uvádí, že Coca‑Cola pirátstvím Cashova hlasu obohatila sebe sama, aniž by žádala o svolení nebo poskytla jakoukoli kompenzaci „skromnému muži a umělci“, který vytvořil dobré jméno, z něhož nyní Coca‑Cola profituje. Společnost Coca‑Cola ke sporu zatím nevydala prohlášení.

Barkerův manažer Joey Waterman uvedl, že Shawn Barker už více než dvě dekády vystupuje s projektem The Man in Black: A Tribute to Johnny Cash, s nímž objíždí svět a sdílí lásku k Cashově hudbě s fanoušky. Majetková správa v žalobě žádá, aby soud vyřešil nejen odstranění spotu, ale i finanční náhrady vyplývající z nového zákona a místních spotřebitelských předpisů.

V textu se také připomíná, že Cashova správa loni vydala výběr Songwriter, složený z dříve opuštěných skladeb, které vznikly v 90. letech, v době umělcovy špatné životní fáze, než spolupráce s Rickem Rubinem obnovila jeho pověst v posledních letech života. Johnny Cash zemřel v roce 2003.